روغن ها

عوارض جانبی مالتودکسسترین را بشناسید

oil Castor | پنجشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۶ ق.ظ


شما اینجا هستید: آلرژی و تناسب اندام در خانه و سرماخوردگی عوارض جانبی مالتودکسترین
عوارض جانبی مالتودکسسترین
 شیری ولشیمر
عوارض جانبی مالتودکسترین
مالتودکسترین یک شیرین کننده مصنوعی است که به انواع زیادی از غذاها اضافه می شود زیرا کالری کمتری نسبت به قند دارد. این افزودنی معمولی معمولاً بی ضرر است مگر اینکه شما یکی از افراد بدشانسی باشید که به آن حساسیت دارید یا حساس هستید.

من یکی از افرادی هستم که به مالتودکسترین حساسیت دارم ، همراه با دیگر شیرین کننده های مصنوعی ، و برچسب ها را مانند شاهین می خوانم تا از خوردن آنها جلوگیری شود. روز دیگر ، یک بسته نمونه برای مکمل پروتئین دریافت کردم که ظاهراً فاقد هر چیزی است که باید از آن اجتناب کنم.

من برچسب "فاقد گلوتن ، مخمر ، شیر ، تخم مرغ ، سویا ، آجیل ، ماهی/صدف و گندم" را خواندم و مجبور شدم این محصول را در یک صبح عجولانه امتحان کنم. اشتباه بزرگ! تولیدکنندگان مالتودکسترین را به عنوان شیرین کننده اضافه کرده بودند تا طعم محصول آنها بهتر شود.

چند ساعت بعد از صبحانه ، عوارض جانبی وحشتناک گوارشی را تجربه کردم. آن زمان بود که برگشتم و برچسب را با دقت خواندم ، که باید زودتر انجام می دادم. برچسب آن حاوی مالتودکسترین بود و حتی دارای هشدار "Phenylketonurics - حاوی فنیل آلانین" بود. یکبار دیگر ، یاد گرفتم که خواندن "با دقت" برچسب ها برای شخصی مانند من چقدر ارزشمند است.

See the source image

به عنوان یک قاعده کلی ، توصیه می شود افراد مبتلا به آلرژی غذایی یا بیماری سلیاک از مالتودکسترین خودداری کنند. عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. اسهال یکی از شایع ترین عوارض جانبی اسهال است. کسانی که به مالتودکسترین حساسیت دارند یا به نشاسته پایه ای که از آن فرآوری می شود حساسیت دارند ، می توانند به راحتی دچار ناراحتی معده شوند و به دنبال آن گرفتگی ، اسهال ، نفخ و مدفوع آبکی ایجاد شود.

2. ناراحتی معده یکی دیگر از عوارض جانبی مالتودکسترین احساس کلی بیماری یا ناراحتی معده است.

3. استفراغ در موارد نادر ، افرادی که به مالتودکسترین حساس هستند ممکن است پس از مصرف افزودنی شروع به استفراغ کنند.

4. کهیر یا بثورات پوستی. مالتودکسترین می تواند در برخی افراد باعث کهیر یا بثورات شود. بدن با تولید هیستامین ، که باعث کهیر یا بثورات می شود ، به یک افزودنی ناخواسته یا حساسیت واکنش نشان می دهد.

5. آسم در موارد نادر ، مالتودکسترین ممکن است باعث آسم یا مشکلات تنفسی در افرادی شود که به شدت آلرژی یا حساس هستند. در صورت بروز هرگونه مشکل در تنفس یا علائم آسم ، فوراً با پزشک مشورت کنید.

منبع

http://www.bellaonline.com/articles/art176796.asp

https://asemantejarat.com/%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%aa%d9%88%d8%af%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی